Peugeot / Citroen / Ford 1.6 HDI Turbosuflante, Cauze de Defect si Solutii

Defecte si solutii pentru problemele specifice turbosuflantelor cu coduri de producator Garrett si Mitsubishi:

753420-5005S  753420-5004S  753420-0004  753420-0002  750030-0004  740821-0002  740821-0001   0375J6  0375J8  0375J7 
9656125880  9663199280  9657248680  9660641380  9650764480  Y60113700G  3M5Q-6K682-AE 0375N5  0375J0  0375K5  49173-07508

Modele Auto Compatibile:

Bmw Mini Cooper D (R55 ; R56) 

Citroen Berlingo 1.6 HDi FAP 
Citroen C2 1.6 HDi FAP 
Citroen C4 1.6 HDi 
Citroen C5 1.6 HDi FAP 
Citroen Picasso 1.6 HDi FAP 
Citroen Xsara 1.6 HDi FAP

Ford C-MAX 1.6 TDCi 
Ford Focus II  1.6 TDCi 
Ford Mondeo III  1.6 TDCi 

Mazda 3 1.6 DI  

Peugeot 1007  1.6 HDi FAP 
Peugeot 206     1.6 HDi 
Peugeot 207     1.6 HDi 
Peugeot 3008   1.6 HDi FAP 
Peugeot 307     1.6 HDi 
Peugeot 308    1.6 HDi FAP 
Peugeot 407    1.6 HDi 
Peugeot 5008  1.6 HDi 110 FAP 
Peugeot Partner  1.6 HDi FAP 

Volvo C30 1.6D 
Volvo S40 II  1.6D 
Volvo V50 1.6D

Instructiuni:

Din cauza neetansarii saibelor de cupru de sub injectoare (de obicei injectorul 3), calamina produsa in urma arderii, patrunde in uleiul motorului. Multe galerii de ulei, sorbul si o sita special amplasata pentru a retine impuritatile, sunt blocate de aceasta contaminare. Ca si rezultat al acestor blocaje, obtinem o ungere insuficienta care rezulta in imediata defectare a turbosuflantei. Ungerea optima este cruciala pentru buna functionare a turbosuflantei, care lucreaza in conditii extreme de temperatura si cu rotatii de 150.000 - 200.000 rot/min.

Faceti urmatorii pasi inaintea inlocuirii unei turbosuflante reconditionata sau noua pentru motorul de 1.6L HDI:

1) Demontati injectoarele, inlaturati toata calamina din jurul lor si inlocuiti saibele de cupru

2) Demontati pompa de vacuum si curatati rezidurile de pe ea, sau inlocuiti pompa daca este deteriorata

3) Demontati capacul de motor si curatati toate depunerile de pe tacheti, culbutori, came...

4) Demontati baia de ulei si curatati sau inlocuiti sorbul de ulei, racitorul de ulei ...

5) Curatati toata tubulatura de admisie si evacuare gaze si legaturile anexate Valva EGR, racitor gaze, intercooler...

6) Demontati filtrul de ulei, curartati sau inlocuiti conducta de alimentare ulei

7) Schimbati uleiul si filtru cu cele originale ale producatorului masinii

8) Verificati debitul de ulei

8.1) Montati turbosuflana, inca nu atasati conducta de alimentare ulei

8.2) Introduceti ulei in partea de alimentare a turbosuflantei (aprox. 30 - 40g) pentru ungere instanta la prima pornire  

8.3) Atasati conducta amorsata de alimentare ulei pe turbosuflanta si porniti motorul. Lasati motorul la relanti 15 min fara sa il turati.

8.4) Presiune ulei la motor rece: 4 bar, presiune ulei la motor cald (80 grade): 2 bar, presiune ulei la motor cald (2000 rot/min): 2 bar

8.5) Schimbati uleiul si filtrul de ulei dupa 50 de km

 

Este necesar sa asigurati un debit de ulei impecabil si neobstructionat, in vedere sa nu se repete defectarea turbosuflantei inlocuite
 


Galerie foto